WIZJA PRZEDSZKOLA
Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości przedszkola wykreowanym na podstawie uznawanych przez pracowników i rodziców wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą się cele i szczegółowe plany ich realizacji.
Przedszkole nr 30 „Mały Olimpijczyk” w Poznaniu realizuje własne zadania sięgając do osiągnięć nowoczesnej dydaktyki. Przedszkole zapewnia warunki dla rozwoju każdego wychowanka, wyposaża go w wiedzę i umiejętności, które pozwolą na dobre funkcjonowanie na dalszych etapach edukacyjnych. Kadra przedszkola to specjaliści o wysokich kompetencjach i predyspozycjach do pracy z dziećmi.
Nasz absolwent to humanista, przygotowany do dalszego kształcenia, ciekawy i otwarty na wiedzę, dobrze radzący sobie w kontaktach z innymi osobami i problemami odpowiednio do jego wieku.
MISJA PRZEDSZKOLA
Misja przedszkola jest jego organizacyjnym samookreśleniem-przesłaniem dotyczącym tego, czym będziemy się kierować w codziennych działaniach prowadzących do urzeczywistnienia wizji.
Aby dojść do wizji podejmujemy szereg działań zapewniających osiągnięcie celu:
1. Wspieramy naturalną aktywność dzieci
2. Współpracujemy z rodzicami
3. Rozwijamy talenty
4. Rozbudzamy zainteresowania dzieci
5. Dbamy o bezpieczeństwo
6. Zapewniamy profesjonalną opiekę
7. Stwarzamy warunki dla rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci
8. Zapewniamy rozwój samodzielności dzieci
9. Współpracujemy z lokalnymi organizacjami i instytucjami
10. Unowocześniamy sale i otoczenie przedszkola
11. Preferujemy zdrowy styl życia
NASZ ABSOLWENT JEST
1) Tydzień Olimpijski – Dzień Olimpijczyka
2) Tydzień Sportowy – Olimpiada Przedszkolna
3) Program edukacji regionalnej i patriotycznej
4) Festyn Rodzinny
5) Teatr „Rodzice – Dzieciom”
SPOSOBY MOTYWOWANIA DZIECI DO AKTYWNOŚCI
Ważne dla nas jest, aby w każdym dziecku rozbudzać gotowość do aktywności, która sprawiałaby jemu radość a jednocześnie wpływała na jego wszechstronny rozwój.
Motywację dzieci opieramy na pięciu podstawowych dziedzinach inteligencji emocjonalnej:
1) znajomość własnych emocji - samoświadomość i rozpoznawanie uczuć
2) kierowanie emocjami - samoświadomość i samoregulacja
3) zdolność motywowania się – koncentracja uwagi, samomotywacja, twórcza praca, samokontrola emocjonalna
4) rozpoznawanie emocji u innych – empatia
5) nawiązywanie i podtrzymywanie związków z innymi – kompetencja społeczna, kierowanie emocjami innych
Motywujemy dzieci poprzez: